Burmistrz Głuszycy 2000 - 2010
| Burmist.rz Głuszycy Wojciech Durak kadencja 2000 ÷ 2002 kadencja 2002 ÷ 2006 kadencja 2006 ÷ 2010 |
W sprawach mieszkańców przyjmuje w każdy wtorek
w godz. 830 ÷ 1530
Burmistrz Głuszycy, Wojciech Durak, jest Głuszyczaninem od 1978 r. Z zawodu chemik (aparatury procesów chemicznych), następnie mechanizator rolnictwa. Ukończył wiele szkoleń i seminariów z zakresu zarządzania i administracji, m. in.:
Legitymuje się Certyfikatem Zarządzania Jednoosobową Spółką Gminy.
Pracę zawodową podjął w 1978 r. w SKR Jugowice jako kierownik Zakładu Usług Mechanizacyjnych w Głuszycy. W 1982 r. podjął pracę w GS - Jedlina Zdrój jako kierownik wytwórni pasz, a następnie dyrektor oddziału GS-u w Głuszycy.
Od 2 stycznia 1984 r. rozpoczął pracę w Urzędzie Miasta i Gminy w Głuszycy jako kierownik służby rolnej. Do 2000 r. praca w Urzędzie na różnych stanowiskach kierowniczych.
Radny Rady Miejskiej w Głuszycy II i IV kadencji.
Po referendum w Głuszycy 26. 03. 2000 r. zostaje wybrany Burmistrzem.
W bezpośrednich wyborach 27. 10. 2002 r. wybrany ponownie przez mieszkańców Głuszycy na Burmistrza Głuszycy.
Żonaty - czwórka dorosłych dzieci.
Oświadczenia majątkowe.
KOMPETENCJE BURMISTRZA
Art. 33. Ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (z późniejszymi zmianami):
- Wójt (burmistrz) wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy.
- Organizację i zasady funkcjonowania urzędu określa regulamin organizacyjny, uchwalony na wniosek wójta (burmistrza) przez radę gminy.
- Kierownikiem urzędu jest wójt lub burmistrz.
- Wójt lub burmistrz może powierzyć prowadzenie spraw gminy w swoim imieniu sekretarzowi gminy.
- Kierownik urzędu wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, z zastrzeżeniem art. 30 ust. 2 pkt 5.
§ 6 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Głuszycy:
- "Urzędem kieruje BURMISTRZ.
- Do zadań i kompetencji Burmistrza należy w szczególności:
1) jednoosobowe reprezentowanie Gminy, w tym, w zakresie zarządu mieniem,
2) powoływanie w drodze zarządzenia Zastępcy,
3) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy,
4) nadzorowanie realizacji budżetu,
5) wydawanie przepisów porządkowych formie zarządzenia, w przypadkach nie cierpiących zwłoki,
6) przygotowywanie i wykonywanie uchwał Rady,
7) określenie Regulaminu w drodze zarządzenia,
8) wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej Gminy,
9) przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady,
10) udzielanie pełnomocnictw w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji,
11) powoływanie rzecznika dyscyplinarnego,
12) nawiązywanie, rozwiązywanie i dokonywanie zmian w stosunku pracy pracowników Urzędu zgodnie z przepisami prawa pracy, Statutem i Regulaminem wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Miejskim oraz wykonywanie innych uprawnień zwierzchnika służbowego w odniesieniu do pracowników Urzędu,
13) przedstawianie Radzie wniosków o powołanie i odwołanie Skarbnika,
14) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
15) wydawanie decyzji indywidualnych w sprawach z zakresu administracji publicznej,
16) wydawanie zarządzeń, w tym wprowadzających w życie inne regulaminy dotyczące działalności Urzędu,
17) niezwłoczne ogłaszanie, przyjętego przez Radę, budżetu Gminy. - Burmistrz może:
1) upoważnić Zastępcę lub innych pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji indywidualnych w sprawach z zakresu administracji publicznej oraz oświadczeń woli w imieniu Gminy,
2) powierzyć Sekretarzowi określone kompetencje w zakresie pełnienia obowiązków Kierownika Urzędu,
3) powierzyć prowadzenie określonych spraw Gminy w swoim imieniu Zastępcy."
Wprowadził |
BG |
19.08.2011 00:00:00 |
Opublikował |
BG |
19.08.2011 00:00:00 |
Odpowiedzialny za treść |
BG |
19.08.2011 00:00:00 |
Zaktualizował |
BG |
19.08.2011 14:10:15 |